8 Ağustos 2016 Pazartesi

Sarai - Katiller Çetesi/ J.A. REDMERSKI


 Herkese merhabalar!
Bu kitap çıkalı birkaç ay oldu, almayı isteyip kitap diyetinde olduğumdan -evde duranları bitirmeye karar vermiştim- alamamış, annemin bana doğum günü hediyesi olarak D&R hediye çeki verdiğinden sonunda alabildim ve iyi ki almışım! 
Kitap gerçekten çok güzeldi! Yazarın Hiçliğin Kıyısında kitabını da okumuş, bayılmıştm bazı kişisel nedenlerle karakterleri kendime benzetmiş ve en sevdiğim kitaplardan olmuştu bu nedenle. 
Neyse konuyu dağıttım, toparlayayım.

Kitapta Sarai, küçük yaşında bir uyuşturucu baronuna annesi tarafından veriliyor ve orada yaşamaya başlıyor. Orada yaşamaya alışmış bile olsa yıllardan beri içindeki kaçma umudunu hiç yitirmiyor ve bir gün tutulduğu yere gelen Amerikalı bir katil olan Viktor'u tek kaçma umudu olarak görüyor ve kendini bambaşka tehlikeler içinde buluyor.

Benim yorumuma gelirsek, kitabı açıkçası klişe olarak bekledim. Kötü çocuk olan esas oğlan kızı görür görmez iyi olur, aşık olurlar ve mutlu yaşarlar tarzı bir kitap olarak düşünmüştüm ama hayır, kesinlikle o kadar basit değildi. Daha farklı bir kitaptı. Viktor evet bazı kuralları kız için esnetti fakat onlardan vazgeçmedi, Sarai ise Viktor'un sebeplerini anladı, ona baskı yapmaya çalışmadı. Demek istediklerimi okuyunca daha iyi anlayacaksınız. Aşkın yanında kitapta kardeş olayı da güzeldi, Viktor'un kardeşi beni çoğu davranışlarıyla sinir etti evet, ama bazı yerlerde de onun endişesini anlayabildim ve Sarai de bunu anladı, kitabın güzel yanı buydu, şımarık bir kız karakter yerine küçük yaşta yaşadıklarıyla olgunlaşan bir kız vardı. Sıradan bir aşk hikayesi değildi kesinlikle, Sarai de masum değildi Viktor da. Ama kitabı güzelleştiren buydu. Bence Sarai'nin hikayesi gerçekten okunmaya değer. Okumanızı kesinlikle tavsiye ediyorum!

BU KISIM SPOILER İÇERİYOR!
Bu kısmı kitabı okumayanlar kesinlikle es geçsin uyarayım baştan.
Kitapta yüreğimi burkan bir sürü kısım da vardı. Küçücük bir kızın yaşadıkları, sadece Sarai'nin değil, diğer kızların yaşadıkları çok üzücü olaylardı çünkü bunlar ne yazık ki gerçekte de olan şeyler. 
Daha sonra, Sarai'nin -burada kitabı okumadığı halde bu kısmı okuyanlar için isim vermiyorum :D-
çok sevdiği değer verdiği birinin kollarında ölmesi de beni çok üzen olaylardandı.
Ayrıca kitabın sonlarına doğru Viktor hastaneden gittiğinde Sarai'nin hissettikleri, Viktor'un onu bir saniye önce mutlu edebilirken bir saniye sonra üzmesi de beni hüzünlendiren kısımlardandı.
**********

Özetle arkadaşlar bu kitabı ben çok çok sevdim ve okumanızı tavsiye ediyorum, kendinize iyi bakın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder