18 Kasım 2017 Cumartesi

GAZAP ve ŞAFAK - Renee Ahdieh

Selamlar! Bugün karşınıza beni "Reading slump" dediğimiz, okuma isteksizliği olarak özetleyebileceğim olaydan kurtaran bir kitap olan Gazap ve Şafak ile karşınızdayım.
Öncelikle kitabın kapağı bile sizi kendine çekiyor, gizemli bir havası var sanki. Arka yazısı da ilgi çekici, ben almadan önce hakkında yapılan yorumları çok okumadım çünkü arka kapak yazısı zaten ilgimi çekmişti ve almaya karar vermiştim.
Gelelim sadede, yavaş yavaş kitabın konusuna giriş yapayım. Kitap bildiğim kadarıyla Binbir Gece Masalları uyarlaması yada onu ilham almış bir kitap. Bildiğim kadarıyla diyorum çünkü Binbir Gece Masalları'nı okumadığım için bir yorum yapamıyorum o konuda.

Kitapta çocuk hükümdar diyebileceğimiz 18 yaşındaki İran hükümdarı Halid, büyük bir acımasızlıkla evlendiği her karısını şafak doğarken öldürüyor. Şehrazad'ın en yakın aradaşı da bu kurbanlardan biri. İntikam isteyen Şehrazad gönüllü olarak saraya gidiyor ve Halid'i öldürmeyi planlıyor. Ona hikaye anlatarak dikkatini çekiyor, ilgisini kazanıyor. Şehrazad'ın planlamadığı şeyse öldürülen bunca kızın ardındaki gerçek ve Halid'i tanımaya başlayıp ona gönlünü kaptırmaya başlaması oluyor.

Konusu böyle, yukarıda yazdıklarım spoiler içermiyor o yüzden gönül rahatlığıyla okuyabilirsiniz. Gelelim şimdi benim sevdiğim ve sevmediğim noktalara. Öncelikle kitabın hızlı bir giriş yaptığını düşünüyorum. Yazar direk konuya girmiş, biraz hızlı bulduğum için sanırım bu konuyu çok hoş bulamadım fakat bunu geçince hızı normal düzeye döndü diyebilirim bana göre o yüzden sorun kalmadı. Çok akıcı bir kitaptı, çok hızlı bitirdim fakat bitmemesini isterdim o kadar sevdiğim bir kitap oldu ki! Sanki böyle mistik bir havası vardı kitabın, anlatacak tam kelimeyi bulamadım ama gerçekten çoook sevdim. Halid ve Şehrazad'ın aşkı o kadar güzel ki, özellikle Halid'e bende gönlümü kaptırdım sanırım... Sevmediğim bir diğer konu aslında sevmediğim bir karakter, Şehrazad'ın babası. Sinirlerimi zıplattı adam nedense hoşlanamadım. Tabi bu kitap açısından olumsuz bir özellik değil benim kişisel duygum karaktere karşı. Halid'in kuzeni Celal'e de bayıldım.
Diğer sevdiğim şey ise kitapta kızların kısıtlanmamasıydı sanırım, ben gayet istediğini yapabilen kızlar gördüm.

Özetle, kitabı gerçekten çok sevdim, tavsiye ediyorum. Sonu o kadar merak ettiren bir şekilde bitti kiii öbür kitabı sabırsızlıkla bekliyorum hatta kim bilir sabredemeyip ingilizcesini bile alabilirim. Ve son olarak aldığım bir duyuma göre film yapılıyormuş sanırım, oyuncuları güzel seçebilirlerse çok kaliteli bir film olabilir fakat açıkçası pekte umudum yok, umarım yanılırım. Bu arada kitaba puan versem 5 üzerinden 5 veririm o kadar sevdim, belirteyim :D Hepinize iyi geceler diliyorum :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder