20 Şubat 2014 Perşembe

MİTOLOJİYE YOLCULUK


Merhabalar!
Arkadaşlar aklıma bir fikir geldi. Geçenlerde sınıfta mitoloji hakkında bir konu açıldı ve öğrencilerden biri "Ben Yunan Mitolojisi'ni bilirim." deyip kalktı yerinden. Anlatmaya başladı. Ben de mitoloji hastası biri olarak merakla anlatacağı "güzel" şeyleri bekliyordum ki hayal kırıklığına uğradım. İnsanlar o kadar yanlış biliyor ki mitolojiyi. Hemen başladı Ares ile Hades'i kötülemeye, Zeus'un çok ulu ama çapkın olduğunu söylemeye. Bildikleri şeyler kulaktan dolma yalan yanlış şeyler. Daha Zeus, Hades ve Poseidon'un kardeş olduklarını bilmeyenler var.

Yunan, Roma falan fark etmez. Ben hepsini araştıran biriyim. Açıkçası belki abartıyorsun diyorsunuzdur fakat bana bu biraz yanlış ve saygısızlık olarak geliyor. Çünkü yanlış bilgiler öğrenip biliyorum deyince rezil olmayı kimse istemez. Ayrıca bu bir tarihtir. Tarih hakkında yalanlar söylemekte olmaz.

Uzun lafın kısası, mitoloji hakkında yazılar yazmaya karar verdim. Mümkün olduğunca sıkmayacak ve eğlenceli hale getirerek anlatmaya çalışacağım.

İlk seçtiğim mitoloji İrlanda Mitolojisi. Yunan ve Roma insanlar tarafından biraz sıradanlaştırıldığından daha az rastlananıyla başlamak istedim ^-^

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder