20 Şubat 2014 Perşembe

İRLANDA MİTOLOJİSİ 1


Selam ! İrlanda Mitolojisine başlamış bulunuyoruuz!

Öncelikle benim İskoçya'ya ve İskoçlara olan hayranlığımdan daha önceleri söz etmiştim. Bu hayranlık sayesinde İrlanda'ya da ilgi duymaya başladım. Sonraları ise İrlanda'nın mitolojisine olan ilgim böyle başladı.

İlk konumuz olarak Druidleri seçtim. Kısa olduğu için sizi çok sıkmayacağını düşünüyorum.

DRUİDLER

Druidler Kelt zamanının önemli kişilerindenlerdir. Bu zamana kadar yazılan -en azından benim bildiklerimde- bütün kaynaklarda Kelt Rahipleri olarak bilinirler. Burası kafanızı karıştırırsa eğer şöyle açıklayayım. Aynı Hristiyanların mantığı. Onların nasıl rahipleri oluyorsa Druidler de Keltlerin rahipleri.

Kelt toplumlarında önemli olan Druidler aynı zamanda dağınık bir şekilde yaşayan Kelt  kabilelerinde birleştirici bir rol üstlenmiştir. Toplum içinde dinsel eğitim ve şifacılık yaptıkları bilinirdi. Kadın Druidler de vardı ve onlara "Druides" denirdi. Kadın ve erkek druidlerin yetkileri eşitti.

Hristiyanlığın yayılmasıyla Druides inancının silinmesini isteyen Hristiyanlar sonraları onları cadılıkla suçlamış, çoğunun ölmesini ve halkın gözünden düşmesini sağlamıştır.

Druidler gizli bilgilerini genellikle dille yaydıklarından dolayı yazılı metinleri pek yoktur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder