3 Eylül 2016 Cumartesi

Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları ve Gölge Şehir


      Selam canlar! Favoriler  yazımda bahsettiğim gibi size bu iki kitabı anlatmaya geldim! (Favoriler yazım için buraya tık tık )

Bildiğiniz gibi çıktığı gibi popüler oldu bu kitaplar. Bayan Peregrine'in Tuhaf Çocukları ilk kitap, o yüzden ilk onunla başlayacağım. İlk aldığımda korku tarzı bir kitap olduğunu düşünmüştüm o yüzden biraz çekinerek başladım açıkçası. Fakat ciddi anlamda beni şaşırtan bir kitap oldu. İçinde karakterler ve olaylarla bağdaşan fotoğraflar var her iki kitapta da ve bu resimler gerçek. Sırf bu yüzden bile alınırdı, gerçekten hoş bir detay bu fotoğraflar. 

Ana karakterimiz Jacob, büyük babasını çok seven bir çocuk. Büyük babasının ani ölümü onu gerçekten sarsıyor ve olaylar böyle başlıyor. Büyük babası, küçükken ona tuhaf hikayeler anlatıyor, küçükken bunlara inanan fakat büyüdükçe inanmayı bırakıyor Jacob. Daha sonra Galler'e, hikayelerin geçtiği yere gidip hikayelerdeki Yetimhane'yi keşfetmesiyle bir takım olayları başlatıyor.

Hikayenin kurgusunu pek başarılı olamayarak özetledim çünkü yanlışlıkla bir spoiler vermek istemiyorum, ilk kitabı okuyalı baya oldu. Kurgusu müthiş, başlarında sıkıldım (psikolog kısımları vs. Galler'e gidene kadar kısaca) fakat sonraları gerçekten heyecanlı bir kitap olmaya başladı ve 2 gün gibi bir süreçte bitirdim.

İLK KİTABI OKUMAYANLAR İÇİN İKİNCİ KİTABI ANLATIRKEN SPOILER OLABİLİR O YÜZDEN BURAYI GEÇEBİLİRSİNİZ 

İkinci kitap olan Gölge Şehir'e gelirsek. Bu kitap çocukların Bayan Peregrine'i eski haline getirmek için bir yol aramalarıyla başlıyor. Çocuklar artık tek başlarına kalmış durumdalar ve her türlü tehlikeye de açık haldeler. Bu kitap gerçekten ama gerçekten ilkinden çok daha fazla macera içeriyordu bu sanırım çocukların yetimhaneden gerçek hayata geçişinden dolayı. Ya müthişti, ara ara sıkıldığım oldu özellikle Jacob iç çatışmalar yaşarken. Emily'e yer yer -özellikle sonlarda- sinir oldum, ama genel olarak karakterlerin hepsini seviyorum diyebilirim. Tabi ki iyi olanları! 
Son kısım, geri döndürme kısmı beni ciddi anlamda şoka uğrattı. Kitabı okuyanlar demek istediğimi anlarlar. Kitabın final kısmı da çok hoş ve merak uyandırıcıydı. Bunu bitirmem ilkinden daha fazla vakit aldı fakat bu tamamen benim yüzümdendi, kardeşim merak ettiğinden dolayı kitabı sesli okudum bazı kısımlar -özellikle korkabileceği kısımlar- hariç. Bu da kısa sürede bitirmemi engelledi.
Aslında bu yazıyı yazmadan önce ilkini daha çok sevdiğimi düşünüyordum fakat sanırım eşit olduklarına karar verdim, belli ki bunu da sevmişim :D
*****************

Son olarak yazıyı bitirmeden, 30 Eylülde ilk kitabın filminin çıkacağını da duyurmuş olayım. Kesinlikle gideceğim fakat tavsiyem önce kitabı okumanız. Kitabın ilk baskısı yani bu fotoğrafa koyduğum kapağı daha hoş bence. Yeni bastıkları film kapağı maalesef. Alacaksanız bu halini almanız da ikinci tavsiyem.
Bu arada oyunculara da bir göz gezdirdim de, Bayan Peregrine rolüne Eva Green gerçekten iyi tercih. Bu kadın bana hep doğaüstü, fantastik bir tipleme olarak gelir, bu rolleri de bana kalırsa güzel kaldırıyor o yüzden bunu da kaldıracağını düşünüyorum. Ben biraz daha yaşlı hayal etmiştim okurken sadece ama önemli bir detay değil tabi ki :D

Sonraki yazıda görüşmek üzere, kendinize iyi bakın!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder