6 Eylül 2016 Salı

Nasıl Kitap Okurum Diyenler Buraya!


Selam gençler!  Bugün daha ilginç, daha farklı bir kitle için yazıyorum bu yazıyı. Kitap okumayı sevmeyenler için!  Etrafımdaki çoğu kişiden duyuyorum, ben ne zaman kitap okusam yada yanımda kitap görseler hemen hemen herkesten "Ya ben kitap okuyamıyorum", "Ben hiç sevmiyorum kitap okumayı, çok sıkıcı" gibi yorumlar geliyor. Bende istedim ki şu konuyu bir konuşalım, açıklık getirelim.

Öncelikle arkadaşlar, kitap okumanın ineklikle bir alakası yok. Kitap okuyan insan birden bire aydınlanma yaşayıp çalışkan olmuyor. Şahsen sayısal derslerle oldum olası yıldızım barışmadı,  ders çalışmam da zorlu olur, dikkatim çabuk dağılır mesela.

Kitap okuyamamanın bir çok nedeni olabilir tabi ki. En önemli nedenlerden biri açık konuşmak gerekirse ailede bu alışkanlığın olmaması bana kalırsa. Diğer bir nedense ailenin kitap okumayı zorunlu hale getirmesi, bu da çoğunlukla ters teper. Ben bu konuda şanslıydım, ailem kitap okumak için zorlamadı fakat akşam 8'den sonra televizyon kapanır, annem de babam da eline bir kitap alır okurdu. Böyle göre göre bende 8 yaşımda bu alışkanlığı kazandım, özellikle tatilde anneme özenip sahilde güneşlenirken kitap okumak istedim, en yakın kitap satan bir yerden çocuklar için 100 temel eser olması lazım, onlardan bulup okumaya başladım. O günden sonra da hep okudum, çok erkenden romanlara geçiş yapmıştım, yararlı mıydı bilmiyorum o yaşta ama :D

Diğer en önemli neden kişinin kendine göre bir kitap bulamaması. Şöyle ki siz ilginizi çekmeyen bir kitapla başlarsanız, sıkılır bırakırsınız sonra tabi okumazsınız bir daha. Birkaç tür denemenin faydası var böylece size uygununu seçmiş olursunuz. Size uygun kitap fantastik de olabilir, aşk da olabilir, tarih de olabilir, klasikler de olabilir bunu deneyerek öğrenebilirsiniz, sadece birini okuyup, beğenmeyip diğer kitapları da buna göre yargılayamazsınız. Tabi ki tek bir tür üzerinden devam edin de demiyorum zevkler her zaman değişebilir. Benim demek istediğim ilk önce hoşlandığınız türü belirleyin ona göre daha sonra genişletebilirsiniz zevkinizi. 
İki günde bir kitap bitirmek zorunda değilsiniz, isterseniz bir kaç hafta olsun, aceleniz yok sonuçta.

Unutmayın ki kitap okumak bir görev değil, zorunda olduğunuz bir eylem de değil. Daha çok zor zamanlarınızda, üzüldüğünüz, sıkıldığınız ya da gerçek dünyadan biraz olsun kaçmak istediğiniz bambaşka bir dünyaya girmek için bir geçit, kapı, anahtar ne demek isterseniz. 

Hepinize iyi geceler!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder