30 Nisan 2013 Salı

Dostluk Ekmeği :)




Merhabalaar! Kitabı 10 dakika önce bitirdim ve hemen yorumunu yazmaya koştum :)
Kitabın arkasında sadece Julie Evarts'dan bahsetmiş fakat kitap sadece onunla ilgili değil söyleyeyim.

Julie, oğlunu beş yıl önce kaybetmiş ve hala acı çeken bir kadın. Oğlunun ölümünden dört ay sonra kızı Gracie'yi dünyaya getirmiş. Oğlu öldükten sonra ise bu durumu asla atlatamamış. Kocası Mark ile araları bozulmuş, Mark ondan iyice uzaklaşmış, artık aynı evin içinde olmalarına rağmen selam bile vermiyorlar birbirlerine. Julie'nın tek neşesi kızı Gracie. Bir gün kapısının önünde "Umarım beğenirsiniz" yazılı bir not ile Amiş Dostluk Ekmeğini buluyor. Kızı ısrar edince o da yapıyor bu ekmekten.
Hannah ise bir çellist. Kocası şu an başka bir kadınla birlikte, onu terk etmiş durumda. Bir gün ikisi de Madaline isimli yaşlı bir kadının dükkanına aynı zamanda giriyorlar. Julie bu iki kadına Amiş dostluk Ekmeğini yaptıktan sonra kalan hamurları veriyor. Bu ekmek onları birleştiriyor diyebilirim. Görüşmeye başlıyorlar. Julie beş yıl sonra ilk defa mutlu, gülüyor, konuşuyor ve kahkaha atıyor. Ve bu kadınların hayatı düzelmeye başlıyor.

Ayrıca belirtmeliyim ki sadece bu üçü yok kitapta. Julie'nın kız kardeşi Livvy, kocası Mark da var ayrıca. Bu arada şunu da söylemeden geçmek istemiyorum Mark başka bir kadınla da görüşüyor -.-
Vivian. Nefret ediyorum o kadından. Mark da elinden geldiğince karşı koyuyor Vivian'a, ben Julie'yı seviyorum diyor ama ben spoiler vermek istemiyorum :D Her neyse çok zevkli bir kitaptı, nasıl okuduğumu anlamadım, tavsiye ederim herkese.

NOT: Bizde arkadaşlarımla Amiş Dostluk Ekmeği'ni ve diğer tariflerini yapacağız :)

NOT 2: İlgilenenlere duyrulur kitabın arkasında da tarifler vaar ! Ve kitabın kendi ayracı da çok güzel :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder